O nouă metodă de înșelăciune face ravagii printre șoferii de taxi, conducătorii auto de la companiile de ridesharing precum Uber sau Bolt, dar și printre livratorii de alimente. După ce aceștia primesc comenzile, clienții falși îi contactează și pretind că se află în situații de urgență, cum ar fi boli grave sau copii în întreținere. Aceștia solicită ajutor sub forma încărcării de cartele SIM sau depunerii unor sume de bani la bancomate, promițând că vor restitui banii împreună cu un comision. După ce obțin ajutorul, clienții dispar și nu mai răspund la telefon, conform unui anunț al Poliției, citat de News.ro.
Săptămâna aceasta, un șofer de ridesharing din Suceava a fost păcălit și a pierdut 6.000 de lei.
„În ultima perioadă, tot mai mulți șoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme au fost victimele unor indivizi care i-au convins să le facă așa-zise mici favoruri, invocând lipsa de timp, probleme medicale sau grija pentru copii. Persoanele păgubite au fost manipulate să treacă pe la bancomate sau aparate de plată înainte de livrarea produselor sau inițierea curselor, pentru a depune sume de bani, a achita diverse produse sau a încărca cartele SIM, cu promisiunea că vor primi banii înapoi la livrare”, a transmis Poliția din Suceava.
Victimele realizează că au fost înșelate abia când clienții nu mai răspund la telefon sau blochează apelurile.
Un astfel de caz a avut loc săptămâna aceasta la Suceava, unde un tânăr de 25 de ani din comuna Brodina, șofer pentru o firmă de ridesharing, a fost înșelat cu aproximativ 6.000 de lei după ce a primit o comandă.
„În urma cercetărilor s-a constatat că tânărul își desfășoară activitatea ca șofer la o firmă de ridesharing. La data de 13 septembrie 2024, în timpul serviciului, a primit o comandă prin intermediul aplicației, care era asociată unui număr de telefon. După acceptarea comenzii, a fost contactat telefonic de un bărbat necunoscut, care i-a cerut să se deplaseze la un magazin și să depună diverse sume de bani, furnizându-i o adresă de e-mail”, au explicat polițiștii.
„Persoana vătămată a urmat instrucțiunile și a depus suma de 6.000 de lei la mai multe aparate de tip self-pay. După ce a rămas fără bani, tânărul i-a comunicat acest lucru clientului, iar persoana necunoscută a întrerupt orice contact. Realizând că a fost înșelat, tânărul a raportat incidentul la poliție”, au adăugat autoritățile din Suceava.
În prezent, se fac investigații pentru identificarea persoanei care l-a păcălit pe tânăr, fiind deschis un dosar penal pentru înșelăciune. Un alt caz similar a avut loc tot la Suceava, pe 12 septembrie, când o femeie a raportat că a fost înșelată de o persoană necunoscută.